Ці трюки маркетологів змушують вас витрачатися на те, що ви купувати не збиралися.
1. Пробудження апетиту
Один з найбільш потужних способів викликати слиновиділення і супутнє йому бажання терміново купити що-небудь пожувати – безкоштовні дегустаційні зразки. По-перше, вони пахнуть, ваблять і вам хочеться їх придбати. По-друге, безкоштовно почастувавшись, ви починаєте відчувати себе зобов’язаним віддячити магазин. Чи не потрап вам ця ковбаса на дегустації, ви б про неї навіть не згадали. А тепер вона у вас в кошику. І, зрозуміло, в чеку.
2. Гіпноз музикою
Почули в супермаркеті бадьору музику – включайте уважність на максимум. Мелодії в швидкому темпі запускають там, де важливо підвищити кількість продажів. Дослідження, проведене Американською асоціацією маркетингу, доводить: енергійна музика провокує покупців на спонтанні покупки.
3. Кольоровий оформлення
Люди «втягуються» в магазини, стіни і вхід яких з зовнішнього боку пофарбовані в теплі тони: червоний, оранжевий, жовтий. А ось всередині колірна ситуація змінюється: холодні відтінки в інтер’єрі – блакитний і зелений – змушують покупців витрачати більше. CNN, посилаючись на дослідження, опубліковане в журналі Business Review, стверджує: в магазинах, оформлених в синьо-зелених відтінках, клієнти залишають на 15% більше грошей, ніж в тих, чиї стіни і стелажі пофарбовані в теплі кольори.
4. Стійки біля кас
На касах маркетологи розміщують дорогі і не завжди потрібні дрібниці: шоколадки, желейні цукерки в яскравих упаковках, морозиво, вологі серветки, дезінфікуючі гелі для рук, презервативи і так далі. Розрахунок робиться на те, що ви, втомившись від прийняття рішень в торговому залі, на касі розслабитеся і купіть собі (або не менше втомленому, ніж ви, дитині) нагороду. І це працює.
5. Доповнюють товари
Ви заходите в магазин за пачкою улюблених крекерів для вашої дитини. А поруч на тому ж стелажі виявляєте дитячий шоколад і зефіркі. «О, як в тему!» – думаєте ви і кидаєте все три товара в кошик. Так працюють подібні комбінації.
Деякі комбо-поєднання очевидні, наприклад шампунь і бальзам-ополіскувач. Деякі – більш тонкі, наприклад одноразові пластикові тарілки і красиві паперові серветки. Нам здається, ніби серветки ми вирішили купити самостійно. Насправді ваша нібито спонтанна покупка була заздалегідь спрогнозований.
6. Упаковка, в якій продукти швидко псуються
Свіжий хліб часто продають в паперовому пакеті. Гарно? Факт. Але не практично: хліб в такій упаковці швидко засохне, а вам доведеться знову йти в магазин. Це теж є однією з маркетингових прийомів. Тому після повернення з супермаркету постарайтеся перепакувати покупки так, щоб вони зберегли свіжість якомога довше.